Nola - Nederlands Kampioen

Afgelopen zondag, op de exacte leeftijd van 27 maanden, is onze Nola Nederlands Kampioen geworden. 

Op zondag 30 april werd onze Nola (Vendicari's Giulia) 27 maanden oud en dat is de leeftijd waarop je voor het eerst Nederlands Kampioen kan worden bij het behalen van voldoende CAC punten. Ondertussen hadden we al meerdere shows gelopen en had Nola zelfs aan een Reserve CAC genoeg.

 

We kwamen al om 08:15u aan bij de hal omdat we ook als medewerker aan de slag gingen. Mams zou helpen in de ring en ik was voorlopig reserve.

 

Om 09:30u was ik direct na het spelen van het volkslied aan de beurt. Nola is een heerlijke vrolijke, sociale en vrije dame en showen vindt ze leuk. Ze wilde ook nog knuffelen met de keurmeester. Maar dat hoefde niet volgens deze Duitse man. Hij was wel gecharmeerd van haar en ze ontving een mooie 1 Uitmuntend en het volle CAC waarmee ze dus ook Nederlands Kampioen werd. Ik ben enorm trots op haar en haar ontwikkeling. Ze ontving ook het CACIB punt voor haar Internationale kampioenschap. Onze volgende stip op de horizon.

 

Aan het einde van de dag moest ze ook nog naar de erering. Femke Jansen heeft haar hier geshowd voor mij omdat ik door mijn gebroken enkel dat rennen daar niet meer aankan. In de ring gaat het nog om een klein rondje te lopen en een keer op en neer. Femke showde haar uitstekend, maar helaas keek de keurmeester van de groep nauwelijks naar Nola om (altijd hetzelfde liedje). Maar trots op deze beide dames.

 

De keurmeester die Best in Show keurde, gaf mijn moeder wel een mooi compliment. Ze had Nola vast en deze keurmeester kwam na de show naar haar toe en vertelde dat ze had gehoopt dat Nola, die volgens haar de beste in groep 6 was, echt door naar de laatste 10 was gekomen. Dan had ze het voor de keuze nog moeilijk gemaakt want zo'n mooie hond kan je niet zomaar links laten liggen, volgens haar. Dat was een mooie afsluiter van een mooie dag waarbij het showen met Nola een genot was, Nola weer een nieuw speeltje heeft verdiend en ik heerlijk als manusje van alles de showorganisatie heb ondersteund na het showen van Nola.

 

Het was een super leuk georganiseerde show, goede verzorging en zeer prettige sfeer.