Doei zeehondje

Dickens (Cardinal Rathlin of Geable's Pride)  13/10/2010 - 07/01/2021

 

Stilletjes heb ik je pootje los moeten laten, maar vergeten doe ik je nooit.

 

Je bent de vijfde in nog geen 17 maanden tijd die ik heb moet laten gaan. Ik ga kapot, maar weet dat jij op een veel betere plek bent. Ik hoop dat ze er veel muurtjes hebben zodat je heerlijk kunt klimmen, want als onze berggeit deed je dat hier ook het liefste.

Ruim 10 jaar geleden werd je geboren in mijn handen. Als tweede reu uit een nest van 8 (5 jongens en 3 meiden). Onze "wipneus en pim" met je zeehondenblaf. Altijd herkenbaar. Maar ineens is het stil. Dat je hart zwakker was, wisten we sinds vorig jaar toen je broer plotseling overleed en we je lieten testen omdat ook je moeder aan acuut hartfalen was overleden. En je bleek hetzelfde te hebben, maar je reageerde altijd zo goed op de medicatie.... Helaas kreeg je vorige week een ontsteking en de AB kuur die je nodig had, bleek veel te zwaar. Helaas mocht andere medicatie niet meer baten. Vanochtend zagen we je instorten. We hebben niet gewacht en zijn met je naar dierenarts Ellen gereden. Je allerlaatste ritje. En ondanks je benauwdheid bleef je vrolijk. Nog kwispelen tegen de assisitente. Jij was altijd de vrolijke noot en vaak ook de luide noot in de groep.

 

Op dezelfde plek en ook aan het zuurstof hebben we afscheid van je genomen zoals we ruim 4 jaar geleden ook hebben moeten doen van je moeder. Op precies dezelfde manier en net zo plotseling. En maar vier maanden ouder dan je moeder is geworden. 

Het was je tijd, maar wij waren er nog niet klaar voor. Echter daar mocht jij niet onder lijden. En omdat we je moeder ooit zo gezien hebben, was de keuze die we moesten maken vandaag niet moeilijk, want we kozen VOOR JOU. Jouw rust betekende alles voor ons, zelfs al waren wij er niet klaar voor.

 

Ik ga je missen en het vrouwtje nog veel meer. Jullie zaten saampjes altijd zo gezellig aan de keukentafel. Maar nu heb je rust. Ben je weer bij je moeder en je grote vriend Hampton.

 

Dag lieve zeehond van me met je wipneusje....... Het is zo stil zonder jouw herkenbare blaf!